miercuri, martie 14

YouTube dat in judecata

De fapt dat in judecata este Google pentru ca el detine YouTube pe care l-a cumparat in urma cu 1 an pentru nu mai putin de 1 miliard jumate. Cine da in judecata? Pai Viacom (ati mai auzit de el?). De ce? Pentru ca sustine ca YouTube, sau mai bine zis conducerea acestuia foloseste material apartinand in virtutea legilor de autor companiei Viacom. De fapt aici este vorba despre material video postat de catre utilizatori, nu? Nu este oare ca un fel de share? Totusi Viacom sustine ca Google se imbogateste pe seama sa! Cum ramane cu site-urile de pe care poti descarca torenti? O sa devina si ele ilegale, vor fi supuse si ele legilor privind dreptul de autor?
Ei bine - cel mai probabil procesul prin care se cer despagubiri de un miliard de dolari va avea loc in vara... Vom vedea atunci ce decizie va lua curtea! Si poate ne vom schimba si noi ideea despre ce este drept si ce nu... Pentru ca eu, sincera sa fiu, nu prea am un simt dezvoltat al dreptatii cand vine vorba despre continutul de pe internet....

5 comentarii:

Anonim spunea...

Wow. Sincer nici eu nu cunosc legea din scoarta in scoarta, plus...ca...este probabil ca nici unii mai "mari" ca mine (avocati) sa nu stie exact unde se incadreaza "copywriting-ul" online. Eu cred ca se incearca sa se creeze un precedent. daca Google pierde acest proces...well..cred ca se vor schimba multe in legea privind informatiile online. Si nu stiu cate efecte pozitive vor avea asupra noastra, a utilizatorilor.

Anonim spunea...

Personal, am considerat intotdeauna netul ca pe o facilitate, ca pe un mijloc care ma ajuta mereu sa fac rost de diverse chestii. Acum cat de legala e toata treaba asta n-am de unde sa stiu. Problema e ca nu s-au conturat inca niste legi clare in ceea ce priveste internetul. E foarte greu sa impui conceptul de proprietate privata in ceea ce priveste internetul...

Anonim spunea...

Personal eu cred ca Viacom, ditamai trustul media, are dreptate. Nu e normal sa difuzezi pe site lucruri care se afla sub incidenta dreptului de autor. Si orice "filmulet" preluat de pe unul din posturile ce apartin Viacom fara permisiunea acestuia reprezinta o incalcare a dreptului de autor. Parerea mea...

Anonim spunea...

Am vazut eu o emisiune la TV, in care moderatorul opina ca in cativa ani va disparea copyright-ul in ceea ce priveste net-ul... caci numai marile companii au de suferit, dar micile companii si mai ales indivizii -- este greu de tinut urma cine de la cine a luat, cand a downloadat cineva o melodie, un program etc...

Anonim spunea...

De acord cu alyyy: cred ca se urmareste crearea unui precedent.

Intrebarea ar fi cand va fi creat acest precedent. In conditiile in care sunt convins ca procesul cu Viacom va dura cativa ani. Timp in care Google va face suficienti bani din Youtube.

Interesanta e intrebarea: cine este interesat de crearea unui precedent? Ca doar nu eu sau alyyy sau deea sau gabriela, ci ... o alianta despre care se vorbeste tot mai des: Yahoo si Microsoft :)